Studeren is geen basisrecht, slagen in je studies is een basisrecht


Onze aanpak is persoonlijk om te voldoen aan jouw objectieven. De 'bottom line' is dat uw resultaat gegarandeerd wordt. Verken onze methodologie om te ontdekken hoe wij de vele andere studenten voor u fascineerden.

KNOWING ME, ...
doel cursus
Laten we beginnen bij het begin. Laten we verder werken met wat je ingefluisterd werd. Kijk, daar ging het verkeerd.

Er was eens een tijd waarin ik ook jong was. Net zoals de meeste leerlingen moest ik turnen op school. Je weet wel, met van die witte turnslofjes aan. Twintig jaar later kregen mijn kinderen ook turnles. Wel, raar maar waar, ze dragen dezelfde rubberen witte turnslofjes als ik.
Vind je dat normaal?

Daarom regel nummer 1:
Als je alles hetzelfde doet, verandert er niets!

Tegenwoordig zijn er sloefkes met luchtkussens, sloefkes in goud, sloefkes voor iedereen als het ware. Om je maar aan te geven dat de wereld rond jou aan het veranderen is. Het is jouw keuze om mee te evolueren of stil te blijven staan. Kies maar, ik wacht wel op je antwoord.



Als je wilt, stopt het hier. Ga gerust naar buiten. Je hebt tijd tot deze avond.
Voor zij die hier blijven, ...
Luister, kijk, leer en voel jezelf veranderen ...

Slimme mensen zijn als tovenaars. Vroeger, Jacques bij ons, in de klas, vulde fluitend zijn toetsen in. Hij haalde maximale punten en dit op één been. Het was prachtig om naar te kijken. De leerkracht vroeg iets en Jacques wist het antwoord. Magie in werking.
Ik ben ervan overtuigd dat je ook een aantal mensen kent, die net zoals Jacques, met gemak en zonder zuchten de meest moeilijke taken vervullen, net als tovenaars.

Daarom regel nummer 2:
Als je de magie achterwege laat, is toveren gewoon een stel trucjes.

Alleen niemand heeft je dat ooit verteld, niet? Op school heb ik leren lezen, schrijven en rekenen. Elke dag kreeg ik huiswerk mee en de volgende dag, als ik pech had, diende ik een toets te maken. Later ben ik naar de universiteit gegaan. De pakketten leerstof werden veel groter en niemand zei me dat ik diende te studeren, laat staan dat iemand me zei hoe ik diende te studeren.

Nogthans was ik zogezegd opgeleid om aan deze universitaire studies te beginnen. Om eerlijk te zijn, kan ik je erbij vertellen dat ik tijdens mijn middelbaar onderwijs al 75% van mijn klasgenoten verloren heb. Tijdens mijn eerste jaar universitaire studie verloor ik nog eens 50% van mijn medestudenten.

Vandaag de dag kloppen deze cijfers nog steeds.

Daarom regel nummer 3:

Studeren is geen basisrecht, slagen in je studies is een basisrecht.

Stel je eens voor dat je later gaat werken als manager en op het einde van het jaar is er 50% van je team die het voor gezien houden, die ergens anders aan de slag gaan. Hoe lang zou je het dan zelf uitfluiten op deze job?

Juist ja,

En nu zit je hier om te ervaren wat en waar het beter kan. Een kwestie om bij de juiste 50% te zitten.

Groetjes en tot morgen

AatjeManon