PLANNING

Planning

Yep, ik ben zonet wakker geworden met een INZICHT. Het is hoogstwaarschijnlijk niets om mij zorgen over te maken. Mijn planning zal er wellicht niets bij insteken. En toch.

Ken je dat gevoel. Er is iets. Je weet nog niet wat het is en TOCH ... ik vind het wel tegen het einde van deze tekst!

1. Vandaag wil ik het hebben over lange termijn planning.

Zo midden in de blok heb je eigenlijkst geen tijd om daaar mee bezig te zijn. Je moet blokken. Dat is toch BELANGRIJK. Daarom is deze tekst voor zijn die blokken op dit ogenblik als een miserie aanschouwen.

Sorry, even tussendoor. Ik weet weer waarover mijn inzicht ging. Zo cool. Oké, verder nu. Dus, blokken is een miserie. Dat wil zeggen, je wilt wel blokken maar iets houd JE tegen. Klopt het. Wel dan zijn hier een paar OPLOSSINGen.

Je STAART voor je uit en stelt jezelf deze vraag. Wat zou ik liever willen doen dan wat ik nu aan het doen ben?

Heb JE dingen gevonden. Goed, dan ben je verkeerd bezig.

Lap, die had je niet zien AANkomen. Je dient nu te focussen op je cursus. Einde verhaal. Lukt dit niet. Kijk dan even mee naar deze meneer. Steven R. Covey. De master in het plannen. Oké ik geef toe. Hij geeft vooral seminaries voor managers. Maar dit verandert niets aan de zaak.
Hij is wereldberoemd en hij zal je op een uitstekende manier bijbrengen hoe je NU dient te FOCUSSEN.

2. Covey.

Stel je voor. Ik ben afgestudeerd en ik dien mijn eerste project tot een goed einde te brengen. "Wel," zegt mijn werkgever,"tijd om een opleiding te volgen." Project-management werd het en toen vond ik het een hele ervaring om tussen kerels van 50 te gaan zitten en iets te leren over hoe je een project aanpakt. Deze training heeft mij veel bijgebracht over planning. Ik vond toen dat iedereen wel zo'n training kan gebruiken. Ik had hem wel kunnen gebruiken tijdens mijn studie.

En dit doet nu net COVEY. Hij weet het goed te verKOPEN. En daar wil ik mee zeggen, hij heeft miljoenen. Juist ja, miljoenen verkocht van zijn boeken. Hear me out...

Professor Steven Covey geeft management aan een universiteit. Hij begeleidt de beste managers van Amerika. Plots neemt hij twee sabbatjaren. Een boek schrijven. Wel, dit boek wordt nog altijd aanzien als de vierde generatie van management.

De grootvader van alle managers, Peter Drucker, zou fier zijn op dit nakomertje. Met recht en rede, zeg ik je, want Covey, weet als geen ander om je te motiveren.

Nu, hij heeft twee boeken op de markt die ik kan aanraden. Daarnaast komt nog dat hij een winkletje heeft op internet met de meest diverse zaken om je te motiveren bij je studie. Zijn manier van werken is werkelijk uniek.

Ze helpt miljoenen mensen om er te komen. Oh, als je niet overtuigd bent van Covey, dan heb ik nog altijd MIJN INZICHT in mijn broekzak om je straks mee te geven. Dan hoef je alleen maar even naar de videotheek.

Het eerste boek van COVEY heeft de wereld van management op zijn kop gezet. En dat kan het voor jou ook doen bij het studeren. Want planning en inzichten bij het studeren is net hetzelfde als planning en inzichten bij het managen. En daar is deze meneer zeer goed in.


3. Sorry, ik moet weg.

Een slechte planning zullen we maar zeggen. Ik geef morgen meer info over de boeken en over planning. En over de broer Frank die de winkel uitbaat.

http://oas2000.proxis.be/gate/jabba.sg.stgti?p_link=A028193&p_mi=7196149


Zeven Eigenschappen Van Effectief Leiderschap
Covey S.R.



Type : Paperback
Uitgever : Poema & Pandora Pockets
Verschijningsdatum : 19/07/2007


Jaar van eerste verschijnen : 2002
ISBN : 9025414893


26.50 EUR [In voorraad: dit product wordt binnen 24 uur verstuurd.]









De Achtste Eigenschap (Van Effectiviteit Naar Inspiratie)
Covey S.R.




Type : Paperback
Uitgever : BUSINESS CONTACT
Verschijningsdatum : 25/03/2005


Jaar van eerste verschijnen : 2005
ISBN : 9047000218



27.50 EUR



4. Voor ik het vergeet.

Oh, voor ik het vergeet. Als je echt depri bent en een filmpje je soms wel helpt. Kijk en luister dan even naar deze twee alternatieve films.

What the bleep ... down the rabbithole (zware versie)
en
The secret

Ik weet wat ik vanavond ga kijken.

see je,


AatjeManon