Meer lectuur over snellezen



Studietechnieken en snellezen

Snellezen is eenvoudig om aan te leren. Snellezen is eenvoudig omdat de technieken eenvoudig zijn. Ik heb de basistechnieken voor jouw op een rijtje. Niet meer terugbladeren, je vinger gebruiken, op het eind van de lijn gewoon de volgende lijn achterste-voor lezen. Twee lijnen tegelijk lezen en meerdere lijnen tegelijk lezen. Het is eenvoudig om dit op papier te zetten.

Reden: het zijn gewoon woorden.


Give me action.

Meestal zit de hobbel in je hoofd. Soms helpt het om te lezen over de dingen als snellezen. Daarom heb ik een aantal boeken op een rijtje gezet voor jullie.

Als je snellezen intipt in de zoekmachine van proxis, dan krijg je alle nederlandstalige boeken die je kunnen helpen bij het sneller lezen.

Voldoende? Neen, wel ik heb zelf een aantal boeken doorgenomen over snellezen en ik ga je mijn bemerkigen meegeven. Misschien is dit een stap in de juiste richting. Als je daarna verder wilt, kan je het boek bestellen.


Buzan
Snellezen (Verhoog Uw Leessnelheid Tot Meer Dan Duizend Woorden Per Minuut)
Type : Paperback
Uitgever : Tirion Uitgevers B.V.
Verschijningsdatum : 16/02/2005
Jaar van eerste verschijnen : 2003
ISBN : 9043905356

16.70 €

Oh, holly, be murciful .
Oké dit eerste boek is geschreven door zijne majesteit zelf. Tony Buzan. Als je sleutel één gaat bijvijlen (dan heb ik het over het vervolmaken van je studietechnieken). Begin dan met deze meneer.

Hij werd bekend in de jaren '80. In Engeland zocht men iemand die op tv wilde uitleg geven over iq en aanverwanten. Het werd Tony Buzan. Sindsdien heeft hij verschillende mindcentra geopend over geheel de wereld. Hij schrijft met de regelmaat van de klok een aantal boeken.

Snellezen is een vertaling van één van deze boeken. Ook al herhaalt Tony zich regelmatig. Hij weet de basis van studietechnieken bij de wortel te grijpen. Daarom is dit boek voor mij het eerste boek dat je dient aan te kopen als het gaat over snellezen. Het is een goed boek. Het gaat in op diverse technieken en geeft je duidelijke voorbeelden. Het is geschreven in duidelijke taal en de research die Buzan doet, helpt je bij het verkrijgen van inzicht in snellezen.

Nogmaals, als je dient te beginnen bij een boek, dan kan ik dit aanbieden als een valabel alternatief.

Als je op de afbeelding klikt, zal ik je doorverwijzen naar uitgeverij proxis. Daar zal men je verder helpen. Over dit eerste boek vind je bij hen nog een beschrijving over het boek (hieronder opgenomen):

Beschrijving: "SNELLEZEN is een revolutionair handboek voor iedereen die zijn leessnelheid wil verhogen, zijn inzicht en tegelijkertijd zijn algemene kennis wil verbeteren. Dit boek bevat een geheel nieuwe benadering op basis van methoden die de hersenen en ogen effectiever laten werken. Talrijke tests om zelf te doen en praktische voorbeelden stellen de lezer in staat om in ieder stadium zijn vooruitgang te bepalen. Geleerd wordt een nieuwe methode van aantekeningen maken om beter te studeren, en men leert het algemene inzicht te verbeteren. Met tips voor het ondervangen van leerproblemen en om computerschermen sneller te lezen."




The Speed Reading Book (The Revolutionary Approach To Increasing Reading Speed, Comprehension And General Knowledge) (UK Edition)
Buzan, Tony

Type : Paperback
Uitgever : BBC Active
Verschijningsdatum : 31/08/2006
Serie : Mind Set S.
Editie : New Ed
ISBN : 1406610216

16.60€


Wil je indruk maken op de familie die op bezoek komt, neem dan het oorspronkelijke engelstalige boek. Niet dat je dat nodig hebt want de vertaling is vrij goed. Misschien toch nog die kleine nuances die voor de expert het verschil maken. Wel, ga dan voor 'Speedreading'.


Power Reading
(The Best, Fastest, Easiest, Most Effective Course On Speedreading And Comprehension Ever Developed)

Ostrov, Rick

Type : Paperback
Uitgever : Education Press (NC)
Verschijningsdatum : 01/01/2001

Editie : 3rd Ed
Plaats van publicatie : United States
ISBN : 0960170618


12.50€

Rick geeft nog altijd les. Hij gebruikt zijn boek als handleiding in de training. Dus je kan er van op aan dat het praktisch is. Dit is ook mijn ervaring. Je begint aan een traject voor 30 dagen.

Tussen ons gezegd en gezwegen. Je doet er zolang over als je wilt. Je hebt trouwens vijf verschillende manieren om het boek door te nemen. In het boek komen twee centrale thema's naar voor: snelheid en begrip. rond deze twee termen bouwt Rick verder. Leuk boek dat werkt. Als je op het boek klikt kom je automatisch op de website van proxis waar je kan bestellen.



Snellezen (Lees Beter, Lees Sneller)

Ruck B.

Type : Paperback
Uitgever : Spectrum B.V.,
Verschijningsdatum : 09/06/2004
ISBN : 9027494037

10.95€




Bert heeft volgens mij een goed boek geschreven. Het heeft mij veel bijgebracht over de basisattitude die je aanneemt bij de start van het lezen. Was hij nu de eerste die me dat bijbracht of had ik nu net ook voor die zaken toen ik zijn boek doornam.

Soit, ik weet het nu en ik gebruik het. Daar gaat het om. Bert weet ook dat je veel sneller kan lezen dan een paar duizend woorden per minuut. Hij besteedt veel aandacht aan het 'skimmen', een techniek die je in staat stelt om essentie uit een tekst te halen op een korte tijd. Of begrijp ik nu veel meer dan alleen maar de essentie op deze korte tijd. Er is maar een manier om dit uit te vinden. Klik op het boek.


Lees (Win Tijd Door Snellezen En Beter Onthouden)
Brandhof, J.W. Van Den

LET OP: GEEN AFBEELDING aanwezig op proxis

Type : Paperback
Uitgever : MainPress bv
Verschijningsdatum : 10/08/2005

Jaar van eerste verschijnen : 2005
ISBN : 9077387250

15.95€


Ja, Willem. Een kerel die zelf altijd meer wilt. Hij schrijft boeken over meer in minder tijd. En in dit kader past snellezen perfect. Een beetje theoretisch. Hij houdt er immers van om dieper in te gaan op concepten. Maar het boek is zoals steeds doorspekt met anekdotes.
Ook deze man geeft les. En bestudeert wereldkampioenen snellezen. Dit boek is een aanwinst.

Snellezen samengevat:

Iedereen veel succes toegewenst met de lectuur. Ik vind het niet slecht om met snellezen als eerste studietechniek naar voor te komen. Het laat je bliksemsnel door je leerstof gaat met een verhoogd begrip. Je moet er toch door.

see je,

AatjeManon