Timemanagement

Al "help" aan het gillen. Sommige studenten krijgen op een of andere manier niets gedaan. Hun tijd is altijd te kort en hoe ze zich ook organiseren, ze krijgen niet gedaan wat nodig is. Slechter nog , als ze gaan blokken is het precies of ze niet willen studeren. Tijd is er niet "of toch veel te weinig" en als ze dan zitten, gaan hun gedachten nog een andere weg uit. "Ik moet nog dit doen en ik moet nog dat doen". Afwassen, stofzuigen, je vriend of vriendin sms'en staan allemaal hoger op de lijst dan je gewoon neerzetten en je concentreren.



Nogthans, Blokken en timemanagement gaan ongelooflijk goed samen. En de reden is heel eenvoudig. Dit probleem dat je ervaart bij het studeren hebben de meeste mensen ook op hun werk. En dit kost de bazen geld. Dus, dit wil zeggen dat er heel wat geleerden aan het onderzoeken zijn hoe ze het kunnen aanpakken. Wel, we zitten bij de vierde generatie timemanagers. En David Allen is er één van. Hij heeft een systeem dat hij GTD noemt. 'Getting Things Done'

Yep, de focus ligt op het hebben van geen gedachten. Yes, eindelijk bezig zijn zonder dat mijn brein mij afleidt!!!!!!

Kijk naar de video en geniet. Daarna ...



Wel, nu is het aan jou. Je hebt de basis wel beet denk ik. Gewoon doen en je komt er wel.

Misschien nog even overlopen:
1. Mastering workflow:
Collect
Process
Organise
Review
Do

2. Horizon of focus:
Purpose/Principles
Vision
Goals
Areas of focus/responsibility
Projects
Runaway - next actions

see je,

AatjeManon